26. syyskuuta 2006

Voimakas Porilainen (1965)

Onko tämä sitä mielikuvamainontaa?
Mainos on vuodelta 1965.
OLUT+SAUNA+ MAKKARA
Kansainvälinen olutmaku
vaatii kunnolliselta
oluelta pehmeän
pyöreätä ja voimakasta aromia.
Porin oluella ne ovat. Porin olut
maistuu kuin maistuukin
erilaiselta. Siksi se on palkittu
useimmin. Kansainvälisesti.

Sinebrychoffin Porin panimo (Pohjoismaiden vanhin alkuperäisellä paikallaan toimiva panimo) juhli 150-vuotispäiviään vuonna 2003. Nythän pullotus ollaan siirtämässä muualle, mutta panimo jatkaa vielä... saas nährä, kuinka kauan. Karhulla on hienot sivut (Kielletty alle 18-vuotiailta).

Vanhoissa olutmainoksissa oli usein myös maininta oluen kotikuljetuksesta! Suomalainen alkoholikulttuuri (>> Wikipedia) on käynyt läpi monia vaiheita, vapaamielisyydestä kieltolakiin.

* * *

Ylen elävä arkisto tarjoaa herkullisia pätkiä suomalaisten suhtautumisesta alkoholiin: Pukeutuminen ravintolaan, Jari Tervo ja Arto Paasilinna baarissa (1995), Pääseekö nainen ravintolaan? (1961, 1967) ja Keskustelu viinasta viinaa juoden (1972). Miksi tämä viinan kanssa läträäminen on meille niin vaikeaa?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

LinkWithin

Hae tästä blogista: