Tämän Fazer-mainoksen kehoitus on syytä pitää mielessä kesämökille matkatessa... On se vain fiiniä, kun mainoksessa oikein teititellään. Jos ao. viesti joutuisi nyt copywriterin käsiin, se kuuluisi varmaan näin: JÄTÄ TURHA LUKEMINEN KESÄLLÄ, MÄSSYTÄ KONVEHTEJA.
Ottakaa mukaanne maalle paitsi kirjallisuutta myöskin FAZERIN maukkaita SUKLAA-KONVEHTEJA
Ah, kesän kuumuuden sulattaman Fazerin suklaan kuorruttamat sormet ja kirjallisuus, pettämätön yhdistelmä.. Enää ei tehdä mainoksia niinkuin ennen, harmi.
Vanhat suomalaiset mainokset antavat kyllä aika kultaisen kuvan ajastaan. Tunnen itseni juuri oikeaksi kohdeyleisöksi tuolle mainokselle, mutta asia näyttää tyystin erilaiselta kun ajattelen missä olosuhteissa isoisovanhempani (sekä tamperelaiset punikit että raumalaiset mustanpörssinkauppaa harrastavat tataarit) oikeasti elivät 20-luvulla. Kesämökit ja suklaakonvehdit olivat toisten huveja... puhumattakaan viihdelukemisesta.
Mutta sittenkin, hieno mainos, ja harmi ettei enää tehdä niitä niinkuin ennen (nyt kun vielä olisi laajoja markkinoita niille...).
Mainokset luovat mielikuvia. Ostamalla suklaakonvehteja voi kuvitella elävänsä sellaisessa maailmassa, jota mainoksessa maalaillaan. Vaikka ei eläisikään. Näin myös nykyään.
Mysi Lahtinen: Joulu
-
*Minä olen pyrkinyt siihen, että lattiat ovat pestyinä viimeistään kaksi
viikkoa ennen joulua. Siihen mennessä on muutkin hommat tehty. Tämä on
mukava hetk...
Uusi suvaitsevaisuusteoria
-
*Suvaitsevaisuusteoria*
*1. Lähtökohdat*
Onhan erinomaisen raivostuttavaa, että kaiken maailman idiootit ja
vehkeilijät pääsevät julkisesti esittämä...
Haastattelu suomalaisesta nykyrunoudesta
-
* Hei, sopisiko haastattelu suomalaisesta nykyrunoudesta?*
Hei! Suomalainen nykyrunous on monipuolinen ja mielenkiintoinen aihe, joka
heijastaa nykyajan ...
Historiaa henkareissa
-
Olen keräillyt kirpputorien ilmaislootista paloja suomalaisesta
vaatetusteollisuudesta, tehtaille, tuotemerkeille tai liikkeille
nimikoituja henkareita.
On...
Näyte vihdoin labraan
-
...täältä tultiin...
Katariina Varpunen, kulttuuri- ja kunta-asioiden toimittaja alueellisessa
printtimediassa, menee kunnatalon terveystarkastajan pakeil...
Ah, kesän kuumuuden sulattaman Fazerin suklaan kuorruttamat sormet ja kirjallisuus, pettämätön yhdistelmä.. Enää ei tehdä mainoksia niinkuin ennen, harmi.
VastaaPoistaMainokset kuvastavat aikaansa melkeinpä täydellisemmin kuin mikään muu - näin sanoisin vanhoja lehtiä jonkin verran selailleena.
VastaaPoistaVanhat suomalaiset mainokset antavat kyllä aika kultaisen kuvan ajastaan. Tunnen itseni juuri oikeaksi kohdeyleisöksi tuolle mainokselle, mutta asia näyttää tyystin erilaiselta kun ajattelen missä olosuhteissa isoisovanhempani (sekä tamperelaiset punikit että raumalaiset mustanpörssinkauppaa harrastavat tataarit) oikeasti elivät 20-luvulla. Kesämökit ja suklaakonvehdit olivat toisten huveja... puhumattakaan viihdelukemisesta.
VastaaPoistaMutta sittenkin, hieno mainos, ja harmi ettei enää tehdä niitä niinkuin ennen (nyt kun vielä olisi laajoja markkinoita niille...).
Mainokset luovat mielikuvia. Ostamalla suklaakonvehteja voi kuvitella elävänsä sellaisessa maailmassa, jota mainoksessa maalaillaan. Vaikka ei eläisikään. Näin myös nykyään.
VastaaPoista