14. joulukuuta 2006

Flow-peli

Csikszentmihalyi kuvaa kahdeksan osatekijää, joita flow-kokemukseen voi liittyä:

  1. Tehtävällä on selvät päämäärät.
  2. Yksilön keskittyminen on täydellistä.
  3. Oman minän arviointi vähenee.
  4. Ajantaju katoaa.
  5. Tehtävän etenemisestä saa välitöntä palautetta.
  6. Yksilön kyvyt ja tehtävän vaativuus ovat tasapainossa (tehtävä ei ole liian helppo eikä liian vaikea).
  7. Yksilö tuntee pystyvänsä kontrolloimaan tilannetta.
  8. Tehtävä on itsessään palkitseva.

    Lähde: Wikipedia
    Ks. myös Creating the Future - THOUGHTS ABOUT EDUCATION

Jenova Chen: Flow - ui ja kehity (via Wired).

2 kommenttia:

  1. Täydellinen Flow-peli! Aivan kertakaikkiaan! Nyt jos ei tule vähään aikaan päivityksiä blogiin, niin...

    VastaaPoista

LinkWithin

Hae tästä blogista: