Csikszentmihalyi kuvaa kahdeksan osatekijää, joita flow-kokemukseen voi liittyä:
- Tehtävällä on selvät päämäärät.
- Yksilön keskittyminen on täydellistä.
- Oman minän arviointi vähenee.
- Ajantaju katoaa.
- Tehtävän etenemisestä saa välitöntä palautetta.
- Yksilön kyvyt ja tehtävän vaativuus ovat tasapainossa (tehtävä ei ole liian helppo eikä liian vaikea).
- Yksilö tuntee pystyvänsä kontrolloimaan tilannetta.
- Tehtävä on itsessään palkitseva.
Lähde: Wikipedia
Ks. myös Creating the Future - THOUGHTS ABOUT EDUCATION
Jenova Chen: Flow - ui ja kehity (via Wired).
Täydellinen Flow-peli! Aivan kertakaikkiaan! Nyt jos ei tule vähään aikaan päivityksiä blogiin, niin...
VastaaPoistaGo with the flow!
VastaaPoista