17. lokakuuta 2006

Mickey Spillane: Minä olen valamiehistö (1968)

English Summary: Here is the cover of the 1968 Finnish edition of Mickey Spillane's I, the Jury (Minä olen valamiehistö). Mr. Hammer sure doesn't look ladies, or at any rate this particular redheaded damsel in distress, in the eyes...

---

Mickey Spillanen Minä olen valamiehistö ilmestyi Ässä-sarjassa (n:o 12) vuonna 1968 Valpas-Mainoksen kustantamana. Kirjan suomensi Tapio Hiisivaara.

Aikaisemmassa viestissä Mickey Spillane - Minä tuomari kerrottiin, että ensimmäisen kerran tämä kertomataiteen mestariteos ilmestyi Lukemista Kaikille -lehdessä jatkokertomuksena vuonna 1953 paljon iskevämmällä nimellä Minä, tuomari (ja suomennoskin oli parempi).

Kansikuva on todennäköisesti amerikkalaista alkuperää.

Tässä takakansiproosaa (lievetekstillä jatkettuna):

Raudankova yksityisetsivä
MIKE HAMMER
lähtee tässä kirjassa metsästämään toverinsa murhaajaa joutuen päätäpahkaa suurroistojen pariin. Viimemainitut toimivat valkoisen orjakaupan bulvaaneina. Heidän joukossaan ovat kaksoissisarukset, jotka ovat toistensa näköiset kuin kaksi marjaa. Vain tavoiltaan he ovat täysin erilaiset. Joukossa puuhailee myös linjakas naispsykiatri.

MINÄ OLEN VALAMIEHISTÖ
on kovaksikeitettyjen, kiihkeiden jännityskirjojen parhaita. Lukekaa se!

HINTA 5 mk veroineen.

Spillane-kirjat ovat kaikkialla jännityskirjojen kärkitiloilla. Yksistään Yhdysvalloissa on taskukoossa olevia Spillane-kirjoja myyty yli 32.000.000 kappaletta. Valpas-Mainoksen kustannuksella tulee ilmestymään useampia ja ovat ne sivumääräänsä nähden kirjamarkkinoiden huokeimpia jännityskirjoja.

Mike Hammer ei katso naisia silmiin...
ainakaan tätä kurvikasta punatukkaa.
Spillane_Mina_olen_valamiehisto_detail

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

LinkWithin

Hae tästä blogista: