Tämän Fazer-mainoksen kehoitus on syytä pitää mielessä kesämökille matkatessa... On se vain fiiniä, kun mainoksessa oikein teititellään. Jos ao. viesti joutuisi nyt copywriterin käsiin, se kuuluisi varmaan näin: JÄTÄ TURHA LUKEMINEN KESÄLLÄ, MÄSSYTÄ KONVEHTEJA.
Ottakaa mukaanne maalle paitsi kirjallisuutta myöskin FAZERIN maukkaita SUKLAA-KONVEHTEJA
Ah, kesän kuumuuden sulattaman Fazerin suklaan kuorruttamat sormet ja kirjallisuus, pettämätön yhdistelmä.. Enää ei tehdä mainoksia niinkuin ennen, harmi.
Vanhat suomalaiset mainokset antavat kyllä aika kultaisen kuvan ajastaan. Tunnen itseni juuri oikeaksi kohdeyleisöksi tuolle mainokselle, mutta asia näyttää tyystin erilaiselta kun ajattelen missä olosuhteissa isoisovanhempani (sekä tamperelaiset punikit että raumalaiset mustanpörssinkauppaa harrastavat tataarit) oikeasti elivät 20-luvulla. Kesämökit ja suklaakonvehdit olivat toisten huveja... puhumattakaan viihdelukemisesta.
Mutta sittenkin, hieno mainos, ja harmi ettei enää tehdä niitä niinkuin ennen (nyt kun vielä olisi laajoja markkinoita niille...).
Mainokset luovat mielikuvia. Ostamalla suklaakonvehteja voi kuvitella elävänsä sellaisessa maailmassa, jota mainoksessa maalaillaan. Vaikka ei eläisikään. Näin myös nykyään.
Sally Beauman: Intohimo ja valhe
-
HelMet-lukuhaasteessa on haastekohta “Kirjassa valehdellaan”. Nappasin
kirjaston kierrätyshyllystä täsmäkirjan tähän kohtaan. Sally Beaumanin *Intohimo
ja ...
Ruoka ja osoitettu moraali
-
Moraalinvartijalla oli asiaa minulle:
"Näen että syöt ruoaksesi kanakastiketta ja riisiä. Eilen söit perunaa ja
jauhelihakastiketta. Sinun pitäisi lisät...
Haastattelu suomalaisesta nykyrunoudesta
-
* Hei, sopisiko haastattelu suomalaisesta nykyrunoudesta?*
Hei! Suomalainen nykyrunous on monipuolinen ja mielenkiintoinen aihe, joka
heijastaa nykyajan ...
IKEA vanhat katalogit
-
Huhheijaa, olen käynyt täällä blogissa vuosi sitten. Oli jokunen kommentti
tullut, ne on nyt julkaistu, pahoittelut etten ole henkilökohtaisten
asioiden ...
Ennen oli toisin
-
Ennenkin oli talvella lunta, mutta se suli jo aikanaan. Kesä alkoi
toukokuun viimeisenä päivänä puolenpäivän maissa ja päättyi syyskuun
ensimmäisen päivän...
Ah, kesän kuumuuden sulattaman Fazerin suklaan kuorruttamat sormet ja kirjallisuus, pettämätön yhdistelmä.. Enää ei tehdä mainoksia niinkuin ennen, harmi.
VastaaPoistaMainokset kuvastavat aikaansa melkeinpä täydellisemmin kuin mikään muu - näin sanoisin vanhoja lehtiä jonkin verran selailleena.
VastaaPoistaVanhat suomalaiset mainokset antavat kyllä aika kultaisen kuvan ajastaan. Tunnen itseni juuri oikeaksi kohdeyleisöksi tuolle mainokselle, mutta asia näyttää tyystin erilaiselta kun ajattelen missä olosuhteissa isoisovanhempani (sekä tamperelaiset punikit että raumalaiset mustanpörssinkauppaa harrastavat tataarit) oikeasti elivät 20-luvulla. Kesämökit ja suklaakonvehdit olivat toisten huveja... puhumattakaan viihdelukemisesta.
VastaaPoistaMutta sittenkin, hieno mainos, ja harmi ettei enää tehdä niitä niinkuin ennen (nyt kun vielä olisi laajoja markkinoita niille...).
Mainokset luovat mielikuvia. Ostamalla suklaakonvehteja voi kuvitella elävänsä sellaisessa maailmassa, jota mainoksessa maalaillaan. Vaikka ei eläisikään. Näin myös nykyään.
VastaaPoista