Tämän Fazer-mainoksen kehoitus on syytä pitää mielessä kesämökille matkatessa... On se vain fiiniä, kun mainoksessa oikein teititellään. Jos ao. viesti joutuisi nyt copywriterin käsiin, se kuuluisi varmaan näin: JÄTÄ TURHA LUKEMINEN KESÄLLÄ, MÄSSYTÄ KONVEHTEJA.
Ottakaa mukaanne maalle paitsi kirjallisuutta myöskin FAZERIN maukkaita SUKLAA-KONVEHTEJA
Ah, kesän kuumuuden sulattaman Fazerin suklaan kuorruttamat sormet ja kirjallisuus, pettämätön yhdistelmä.. Enää ei tehdä mainoksia niinkuin ennen, harmi.
Vanhat suomalaiset mainokset antavat kyllä aika kultaisen kuvan ajastaan. Tunnen itseni juuri oikeaksi kohdeyleisöksi tuolle mainokselle, mutta asia näyttää tyystin erilaiselta kun ajattelen missä olosuhteissa isoisovanhempani (sekä tamperelaiset punikit että raumalaiset mustanpörssinkauppaa harrastavat tataarit) oikeasti elivät 20-luvulla. Kesämökit ja suklaakonvehdit olivat toisten huveja... puhumattakaan viihdelukemisesta.
Mutta sittenkin, hieno mainos, ja harmi ettei enää tehdä niitä niinkuin ennen (nyt kun vielä olisi laajoja markkinoita niille...).
Mainokset luovat mielikuvia. Ostamalla suklaakonvehteja voi kuvitella elävänsä sellaisessa maailmassa, jota mainoksessa maalaillaan. Vaikka ei eläisikään. Näin myös nykyään.
Pyhä Birgitta pelasti pikkutytön metsästä 1375
-
Satuin törmäämään Pohjanmaan historian lähteiltä kertomukseen *Karlebyn*
eli *Kaarlelan* ensimmäisistä nimeltä tunnetuista ihmisistä. *Vadstenan* *Pyhän
...
Craig Unger: American Kompromat
-
Kansi: Penguin Random House.*To that end, whether it was czarist Russia or
the Soviet Union, Moscow’s imperial ambitions had always begun and ended
with U...
Miehet joita ajattelen öisin
-
Erkka Mykkäsen neljäs teos *Miehet joita ajattelen öisin* (2025) käsittelee
nimensä mukaisesti miehiä, joita kirjailija ajattelee öisin. Mukana on
mel...
Historiaa henkareissa
-
Olen keräillyt kirpputorien ilmaislootista paloja suomalaisesta
vaatetusteollisuudesta, tehtaille, tuotemerkeille tai liikkeille
nimikoituja henkareita.
On...
Näyte vihdoin labraan
-
...täältä tultiin...
Katariina Varpunen, kulttuuri- ja kunta-asioiden toimittaja alueellisessa
printtimediassa, menee kunnatalon terveystarkastajan pakeil...
Ah, kesän kuumuuden sulattaman Fazerin suklaan kuorruttamat sormet ja kirjallisuus, pettämätön yhdistelmä.. Enää ei tehdä mainoksia niinkuin ennen, harmi.
VastaaPoistaMainokset kuvastavat aikaansa melkeinpä täydellisemmin kuin mikään muu - näin sanoisin vanhoja lehtiä jonkin verran selailleena.
VastaaPoistaVanhat suomalaiset mainokset antavat kyllä aika kultaisen kuvan ajastaan. Tunnen itseni juuri oikeaksi kohdeyleisöksi tuolle mainokselle, mutta asia näyttää tyystin erilaiselta kun ajattelen missä olosuhteissa isoisovanhempani (sekä tamperelaiset punikit että raumalaiset mustanpörssinkauppaa harrastavat tataarit) oikeasti elivät 20-luvulla. Kesämökit ja suklaakonvehdit olivat toisten huveja... puhumattakaan viihdelukemisesta.
VastaaPoistaMutta sittenkin, hieno mainos, ja harmi ettei enää tehdä niitä niinkuin ennen (nyt kun vielä olisi laajoja markkinoita niille...).
Mainokset luovat mielikuvia. Ostamalla suklaakonvehteja voi kuvitella elävänsä sellaisessa maailmassa, jota mainoksessa maalaillaan. Vaikka ei eläisikään. Näin myös nykyään.
VastaaPoista