Lehden julkaisussa on sellainenkin tärkeä sääntö, että toimituksellista ja kaupallista aineistoa ei saa sekoittaa keskenään - kummankin pitää erottua selvästi.
Näin ei tosiaankaan ole ollut yo. tapauksessa. Kuvassa on sarjakuvasivu 50-luvun Suomen Kuvalehdestä (n:o 16/1955), Jenkki-mainos ja Matti Melkonen ovat iloisesti rinnakkain!
Jenkki-purukumi venyy ja paukkuu, ja voittaa!
Mainossarjakuvat ovat kivoja. Minne ihmeeseen hävisivät ne Alepan hauskat sarjakuvat lehdistä?
Tarinatalous, kärsimysbonukset
-
*Taide*-lehden uusimmassa numerossa (3/2025) kirjoittaa *Lauri Eriksson*
otsikolla *TARINATALOUS SAAPUI KUVAAITEESEEN - kun elämästä ja
identiteetist...
Vanhempia ja tuoreempiakin mainossarjakuvia käsitellään Harri Filpan tuoreessa gradussa. Löytyy netistäkin:
VastaaPoistahttp://filppa.com/ruutujenkaupalla/
Tattis linkistä. Gradussa oli mukana tuttujakin mainoksia.
VastaaPoista