tag:blogger.com,1999:blog-18804174.post8501316436615822675..comments2023-12-15T17:09:21.308+02:00Comments on PopuLAARI: Retu ja kumppanit (1972)Lurkerhttp://www.blogger.com/profile/06861338809691829362noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-18804174.post-80739209971119441432009-05-03T10:53:00.000+03:002009-05-03T10:53:00.000+03:00Retu oli lehtenä kyllä selvä lasten sarjakuvalehti...Retu oli lehtenä kyllä selvä lasten sarjakuvalehtien kolmonen, Aku Ankan ja Naken jälkeen. Tai ehkä neljäs, sillä myös Ville Vallaton oli selvästi parempaa jälkeä. <br /><br />Jetsonit oli Retun sarjoista idealtaan melkein se paras... <br /><br /><A HREF="http://lambiek.net/artists/d/dirgo_ray.htm" REL="nofollow">Lambiek kertoo Ray Dirgosta lisää.</A>Lurkerhttps://www.blogger.com/profile/06861338809691829362noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-18804174.post-24058629844546857662009-04-30T09:51:00.000+03:002009-04-30T09:51:00.000+03:00Lehden kansi näyttää olevan Ray Dirgon käsialaa. 7...Lehden kansi näyttää olevan Ray Dirgon käsialaa. 70-luvun Retuissa näkyikin paljon hänen kynänjälkeään: siistiä, mutta jotenkin hengetöntä. Toisaalta samaa saattaa sanoa useista muista, enimmäkseen anonyymeiksi jääneistä Hanna & Barbera -taiteilijoista. <br />Säännön vahvistava poikkeus on Gene Hazelton, joka nousi päätään pitemmäksi kollegojaan. Hänen pitempiä sarjojaan julkaistiin Retussa, mutta paremmin hänet muistetaan ehkä Katso-lehden Kiviset ja Soraset -versiosta ja YV-lehden lyhytikäisestä Joppe-karhusta (oik. Jogi-karhu). <br />Ai niin, ja Dirgosta vielä: mies toimi aikoinaan myös ammattimaisena sirkusklovnina, joten yksiuraisuudesta ei voi puhua.Anonymousnoreply@blogger.com